[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: 1، شماره 2 - ( فصلنامه نظریه های اقتصاد مالی،سال اول،شماره 2،تابستان 1395 1395 ) ::
جلد 1 شماره 2 صفحات 34-5 برگشت به فهرست نسخه ها
اثر ابزارهای پرداخت الکترونیکی بر عرضه پول
حسین صمصامی، منا نجف زاده اوچقاز
چکیده:   (724 مشاهده)
هدف مقاله حاضر مطالعه اثر ابزارهای پرداخت الکترونیکی (کارت‌های صادره توسط بانک‌ها، دستگاه‌های خودپرداز و پایانه‌های فروش) بر عرضه پول می باشد. با استفاده از آمارهای فصلی سال‌های 1393-1384 و کاربرد روش خود توضیح با وقفه‌های توزیعی (ARDL) مشاهده گردید که افزایش تعداد کارت‌های صادره توسط بانک‌ها، تعداد دستگاه‌های خودپرداز (ATM) و تعداد پایانه‌های فروش (POS) عرضه پول را افزایش می‌دهد و از این طریق قدرت خلق پول بانک‌ها افزایش پیدا می کند.
واژه‌های کلیدی: ابزارهای پرداخت الکترونیکی، عرضه پول، POS، ATM
متن کامل [PDF 509 kb]   (537 دریافت)    
اطلاع رسانی: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/4/1 | پذیرش: 1395/5/16 | انتشار: 1395/4/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Samsami H, Najafzadeh M. The Effect of Electronic Payment Instruments on Money Supply. TFI 2016; 1 (2) :5-34
URL: http://tfe.raja.ac.ir/article-1-59-fa.html

صمصامی حسین، نجف زاده اوچقاز منا. اثر ابزارهای پرداخت الکترونیکی بر عرضه پول. نظریه های اقتصاد مالی 1395; 1 (2) :34-5

URL: http://tfe.raja.ac.ir/article-1-59-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
1، شماره 2 - ( فصلنامه نظریه های اقتصاد مالی،سال اول،شماره 2،تابستان 1395 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه نظریه های اقتصاد مالی فصلنامه نظریه های اقتصاد مالی
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4540